Si estoy sometido a la necesidad, no soy libre. José Mujica (Expresidente de Uruguay)

domingo, 14 de agosto de 2011

Una casa en Plaza Les Glories




La perspectiva de la foto hecha esta semana, no es de lo mejor. Pero no deja de ser una excusa para colocarles algo de 1930.
La casa de amarillo, detrás de la palmera, es la que se ve en la encrucijada de la parte superior derecha, justo en el arco y la flecha que forma el inicio de la Meridiana (foto de en medio). Pero en la foto superior se puede observar con mayor nitidez. (El puente era para cruzar las vias del tren).



La perspectiva de la foto feta aquesta setmana, no és del millor. Però no deixa de ser una excusa per col·locar-los una mica de 1930.
La casa de groc, darrere de la palmera, és la que es veu en la cruïlla de la part superior dreta, just en l'arc i la fletxa que forma l'inici de la Meridiana (foto d'al mig). Però a la foto superior es pot observar amb major nitidesa. (El pont era per creuar les vies del tren).

13 comentarios:

  1. ¡¡¡Que maravilla de fotos, has encontrado el ángulo de la casa amarilla perfecto, con respecto a las en blanco y negro...!!!
    Y yo he encontrado el enlace perfecto.
    Saludos , Mª Trinidad

    http://xurl.es/mhbmk

    ResponderEliminar
  2. Salut, gracias por el enlace ¡¡¡¡¡

    ResponderEliminar
  3. Perdona Miquel, pero hay algo que no veo claro. No detecto el edificio en cuestión en la foto aerea. El edificio está en la esquina de Gran Via y Castillejos (por encima de Gran Via), por lo que desde la Monumental está en la tercera illa, en esa illa (que ya no tiene la forma regular del eixample) no hay edificio en la fotografia aerea, ¿no?

    ResponderEliminar
  4. No , no la hay. Si la aumentas puedes en la zona, donde acaba la Gran Vía (la zona arbolada); la terminal de trenes; el principio de la carretera de "la costa para ir a Francia". El barrio del Clot a la parte superior izquierda; parte de Pueblo Nuevo a la deracha y lo que es el Eixample derecho en la parte cuadriculada inferior...Una foto muy curiosa ¡. salut

    ResponderEliminar
  5. Pues a mí me gustan las imágenes en blanco y negro será porque hoy en día todas son en color.

    Besos.

    ResponderEliminar
  6. Quizá porque nos retrotraen a la niñez...un abrazo, CARLA....

    ResponderEliminar
  7. LA FOTO AÉRIA ES MOLT BONA. A mio també m'agraden les imatges en blanc i negre, però han de ser molt ben fetes les fotos.

    ResponderEliminar
  8. Sr PUIGCARBÓ : Li tinc una entrada dedicada, és de la casa del parallamps, però no és això el millor, el millor és la rebotiga d'aquest establiment amb les poquísimes llums que hi ha a Barcelona i que funcionaven a gas Lebón. No sé que dia la col·locaré, si dimarts o dimecres. salut

    ResponderEliminar
  9. Certament crec que l'amic "bandero" te raó en la seva observació. En la foto aèria (que per cert pertany al Fons Bert-Claret i que correspon als volts de l'any 1930) l'edifici de color groc encara no estava aixecat. S'aprecia que estaven construint els edificis de la vorera muntanya de la Granvia entre Padilla i Castillejos (just al costat d'on ara hi ha la la baixada en pendent del tortell de les Glòries). Cal constatar que a la foto es veu un altre edifici aixecat al final del tram de la carretera de Ribas amb Castillejos pero és al costat mar de la Gran Via i no és per tant el que es referia el Miquel.

    ResponderEliminar
  10. Che Miguel, gracias por molestarte a ver mis pagos.
    Yo vivo en Médanos de Solymar, a una cuadra de la playa...
    Las casas allí, son tipo chalet. Solo pocas tienen dos pisos, las demás son de una planta y con terreno.
    Aunque es maravilloso, mi deseo para dentro de unos años, es una chacra...veremos, veremos, no es fácil
    Un abrazo amigo.

    ResponderEliminar
  11. Justament avui m'he estat passejant i fent fotos pel barri, intentant-ne esbrinar la història que resta sense conèixer-se del tot encara avui dia.
    A veure si em podries fer un favor per continuar aquesta investigació que duc a cap: tindries més fotos completes del Fort Pienc i la zona de marina cap abaix, em faries un gran favor si me les poguessis digitalitzar pel correu i així podria establir comparatives. Moltes gràcies!!

    ResponderEliminar

Un funicular de 1929. Montjuïc

  S e construyó en los talleres de los «Estrada» de Sarrià; si les comento que su validez como funicular en Barcelona duró lo que la Exposic...