HEMOS CREADO UNA CULTURA QUE DESTRUYE SISTEMÁTICAMENTE LA CALIDAD.

viernes, 3 de abril de 2009

La Semana Santa




El Jueves y el Viernes Santo, eran los días de referencia para asistir a misa, hasta bien llegado los años 80.
Las tres iglesias que engalanaban mejor sus monumentos en Ciutat Vella, eran La Catedral, La Mercé y la Trinidad ( hoy parroquia de Sant Jaume ).
Les dejo una foto de la época de Perez de Rozas, en donde se observa a cinco señoritas paseando por las Ramblas a la salida de misa y, también el dibujo de Ricardo Opisso, sabedor de las costumbres de nuestra ciudad, basado en la misma temática.

El Dijous i el Divendres Sant, eren els dies de referència per assistir a missa, fins ben arribat als anys 80. Les tres esglésies que decoren millor els seus monuments a Ciutat Vella, eren La Catedral, La Mercé i la Trinitat (avui parròquia de Sant Jaume). Les deixo una foto de l'època de Pérez de Rozas, on s'observa a cinc senyoretes passejant per la Rambla a la sortida de missa i, també el dibuix de Ricard Opisso, sabedor de les costums de la nostra ciutat, basat en la mateixa temàtica.

3 comentarios:

menta fresca dijo...

Hola,
aquesta epoca que parles no es pas els 80 oi? Per que ho sóc nascuda el 57 i recordo haver vist a la meva mare i a la meva iaia vestides aixì, anant de escoltar "el sermón de las siete palabras" crec que es deia, just davant la plaça de la Catedral, tot just avans de les tres de la tarda, hora en que suposadament va morir Jesucrist...
Recordo el silenci que es feia en aquella hora a dita plaça...

Miquel dijo...

Te explico, supongo que la foto está hecha en los albores de 1960. El Concilio Vaticano II (1957-63), cambió todo el proceder del acto litúrgico. La mantilla ( toca) ya no era menester y los santos ya dejaron de taparse con las sábanas. A partir de aquí todo ha sido un cambio radical ( para o bien o mal, aquí ya no entro). pero la foto en si es curiosa. salut

Història i tradició dijo...

Pues yo todo esto no lo he vivido en absoluto... me tengo que contentar con las fotos de Miquel ^^