Si estoy sometido a la necesidad, no soy libre. José Mujica (Expresidente de Uruguay)

martes, 19 de mayo de 2015

Nos costará muy caro. Reflexión de Carme Pinós

De las personas que saben hemos de aprender.
Quizá una de las mejores arquitectas de nuestro panorama barcelonés. Dice, explica, aclara y expone su pensamiento, que sin dudar, es el de la mayoría de la ciudadanía.
Les dejo con su lectura extraída de la Vanguardia, del sábado 9 de mayo.

De les persones que saben hem d'aprendre.
Potser una de les millors arquitectes del nostre panorama barceloní. Diu, explica, aclareix i exposa el seu pensament, que sense dubtar, és el de la majoria de la ciutadania.
Els deixo amb la seva lectura extreta de La Vanguardia, del dissabte 9 de maig.


1909

Primer decenio del 1900  desde el aire.





11 comentarios:

  1. per a mi ni s'hauria d'haver començat,no deixa de ser un pastelet, massa ostentos, abans i ara. A més Subirachs a qui vaig tenir el goig de conèixer personalment em va semblar sempre un artista molt honest que va fer el que creia que havia de fer.

    ResponderEliminar
  2. El meu criteri és que s'hauria d'haver deixat tal com estava a la mort de l'artista. L'important , creo, era la cripta per a ús dels fidels, i aquesta estava acabada.
    Record en els anys70 com passaven amb una urna i la deixaven en cases particulars una setmana a demanar diners. L'urna tenia forma de capella, amb dues portes que s'obrien i hi havia la imátge de la verge.
    Allò és un pou sense fons d'on tots (església i govern) treuen beneficis. Uns perquè cobren entrades a 14 euros i no paguen IBIS ni hisenda; els altres perquè viuen del turisme de disneylandia. Mentres el poble pagà que viu a la zona s'ha de tocar els nassos perquè allò és intransitable, sinó que l'hi preguntin a la AAVV de l'Eixample.
    Quant a Subirachs, dir-te que les seves escultures no quadren en gens amb l'obra promigenia, però als artistes tampoc cal entendre'ls, la seva obra no em desagrada, abans bé, tinc dos dibuixos seus que són bellíssims.
    Salut, FRANCESC PUIGCARBó

    ResponderEliminar
  3. Una mujer inteligente, y sincera.

    Ya nos está saliendo muy caro, lo sufrimos quien vivimos en nuestra ciudad.

    Procuro ir a sitios que no van guiris, la gran mayoría no saben estar, "hay una minoría que sí".

    En fin, no sigo.

    Bon día Miquel i una abraçada.

    ResponderEliminar
  4. Yo no puedo discutirle nada a esta señora, pero pienso que todo el mundo "regala" su ciudad o pueblo a los demás. Bien que nos gusta a nosotros ir a ver La sirenita, en Copenhague, o ir a Santiago. Acaso les molestamos? Seguro que no!
    Quizás el problema no es que vengan sino que el dinero que dejan no se reparte bien a sus ciudadanos.
    Sobre La Sagrada Familia siempre encontraremos mil formas de pensar.
    Salut.

    ResponderEliminar
  5. Jo sóc dels que sempre ha defensat que que la Sagrada Família no s'hauria d'haver continuat. Jo hi hauria plantat heura perquè s'enfilés per les torres com en un temple maia.

    Però com que és una propietat privada...

    ResponderEliminar
  6. Carme Pinós es una muy buena arquitecta, con criterio bien fundamentado y demostrado sobre lo que tiene que ser la construcción de la ciudad.
    Coincido con Enric H. March y añado que la Sagrada Familia tiene las mismas características que una construcción suburbial: carece de licencia de obra y no tiene un proyecto original.
    Salud

    ResponderEliminar
  7. Desde luego que encontraremos mil formas de pensar, sobre la Sagrada Familia y sobre todo, JOSEP, pero que la iglesia aporta poco de lo que saca de allí, eso es indiscutible
    Un abrazo

    Amb tu ENRIC H MARCH
    salut

    Y contigo también FRANCESC CORNADó...y sin licencia de obras...tal como suena.
    Salut

    ResponderEliminar
  8. Vivo a cincuenta metros de ella,y da pena circular por la manzana .entre peatones y autocares.salud

    ResponderEliminar
  9. Yo la encuentro que es una mona de pascua, sencillamente horrorosa,kicht y vengativa, Gaudí la llenó de culebras y sapos y en eso estoy de acuerdo,ahora bien finalmente pudo construir las mazorcas consoladores que no se las admitieron en el hotel de Nueva York ni en el complejo de misioneros de Tanger.Claro que para eso deberíais entender lo sublime y porqué de toda esa iconografía...quizas algún día os cuento.

    ResponderEliminar
  10. Puedo recommender viaje estambul y excursiones en estambul con guia privado!

    ResponderEliminar

Un funicular de 1929. Montjuïc

  S e construyó en los talleres de los «Estrada» de Sarrià; si les comento que su validez como funicular en Barcelona duró lo que la Exposic...