UNO SE VUELVE VIEJO, SIN DUDA, PERO ¿QUIÉN
SE VUELVE JUICIOSO?. (Mefistófeles a Fausto).

martes, 9 de octubre de 2012

La palabra "Deconstrucció" en el Eixample

Si pasamos dando un garbeo entre las calles Consell de Cent y Viladomat, nos vamos a encontrar con esta palabra al pie de obra. Deconstrucció significa lo mismo que derruir, derrocar, derribar, destruir o tirar abajo un solar edificado. El diseño de las palabras ha suavizado el concepto. Este solar, hasta hace tres años fue una residencia de ancianos asistido por una congregación de religiosas. Tal como les adjunto en la foto del satélite, ocupaba mas de media manzana del Eixample. Pero esa fruta era demasiada apetitosa. Lo "deconstruyeron". Y así está desde entonces por los deconstructores. Los abuelos deconstruidos; la iglesia, deconstruida; el edificio que lo ocupaba, deconstruido y el barrio hasta las narices. Esta es una protesta vecinal donde los vecinos han pegado sus caras pidiendo lo que quieren de este solar deconstructivamente abandonado, porque eso es lo que es. Insisto, nos gobiernan los últimos de la clase, pero al menos aquellos lo sabían. .............................................................. Si passem donant un paseix entre els carrers Consell de Cent i Viladomat, ens anem a trobar amb aquesta paraula al peu d'obra. Deconstrucció significa el mateix que derruir, enderrocar, derrocar, destruir o tirar a baix un solar edificat. El disseny de les paraules ha suavitzat el concepte. Aquest solar, fins a fa tres anys va ser una residència d'ancians assistit per una congregació de religioses. Tal com els adjunto a la foto del satèl·lit, ocupava mes de mitja poma de l'Eixample. Però aquesta fruita era massa apetitosa. El "deconstruyeron". I així està des de llavors pels deconstructors. Els avis deconstruits; l'església , deconstruida; l'edifici que ho ocupava, deconstruit i el barri fins als nassos. Aquesta és una protesta veïnal on els veïns han pegat les seves cares demanant el que volen d'aquest solar deconstructivament abandonat, perquè això és el que és. Insisteixo, ens governen els últims de la classe, però almenys aquells ho sabien.

16 comentarios:

Mª Trinidad dijo...

DECONSTRUCCIÓN, lo mismo hace el Feran Adriá con la paella, DECONSTRUIRLA, y el tu/mi AY.UNTAMIENTO , lo DECONSTRUYE, para especular con lo que ahí había y a ganar dinero...!!!
El Los CASPOLINO,GALA PLACIDIA ya están los pisos hechos grandes y muy caros ya me enteraré a como los venden ,y una escuela para Economistas, el gran solar que dió la sra, para un colegio o una residencia de ancianos...!!!
Si levantase la cabeza, se volvía a morir del disgusto.
Saludos Miquel y bona nit.

OZNA-OZNA dijo...

Mejor no comento al respecto querido amigo lo que pienso de ellos. Por que no quiero salirme de contexto. Muchos besinos de esta amiga con inmenso cariño.

Galderich dijo...

Aquesta iniciativa de penjar la cara dels veïns per a un espai també la vam fer al barri ja fa anys per a reivindicar per a ús popular la Casa Sagnier de Sant Gervasi que les piconadores la volien tirar a terra perquè no estava catalogada.

Després de lluites veïnals vam aconseguir que l'Ajuntament se la quedés i la convertís en un casal de barri i jardins oberts al públic. Ara fan la gran propaganda de que és una casa modernista i bla, bla... (fins i tot han editat un llibret sobre la casa) però van estar a punt de tirar-la a terra.

En el llibret, sobre la reivindicació veïnal només li dediquen quatre línies...

Esperem que tinguin èxit i que dignifiquin aquest espai.

Francesc Puigcarbó dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
Francesc Puigcarbó dijo...

bona idea la dels veïns. Aixó ho ha copiat l'ajuntament de 'el Bulli'. Ai senyor, el meravellós món dels eufemismes.

salut

Miquel dijo...

MTRINIDAD : Nos están deconstruyendo lentamente ¡¡¡ un abrazo y salut

Se que Portugal tiene problemas, OZNA, pero fíjate que nuestra Barcelona de diseño, con su marca y miles de turistas, no nos quedamos atrás. Aquí la culpa no es ni de Madrid, ni de Lisboa, ni de los ciudadanos, es desde el mismo ay.untamiento que nos gobierna. salut

GALDERICH : Si senyor, d´aixó vam parlar-ne en la AAVV del barri moltes vagades....M´agrada l´expresió "piconadores"....jejeje Salut.
Per cert, en la Galería METRE , Enrique Granados 26, exposició de Opissos, Mendez Alvarez, Serra Massana, Tinez, Benejam ¡¡¡

FRANCESC : Segúr ¡¡¡ és copio i pego...Salut. Gracies per ser-hi

SalvemlaRotonda dijo...

L'arquitecte de Núñez y Navarro també utilitza aquest eufemisme "deconstrucció" per referir-se a l'enderroc del 80% de la Rotonda. Deconstruir també vol dir que no ho fan en plan bèstia amb una excavadora, sinó que ho fan a poc a poc i de forma sibilina per a que els veïns no ens n'adonem.

Miquel dijo...

SALVEM LA ROTONDA : Quan el tal NUÑEZ va voler desprendre's de la Casa GOLFERICH, (Gran Via / Viladomat), va utilitzar les mil i una estratagemes. La AAVV de Sant Antoni, amb el seu president en aquell temps , al capdavant, Sr Joan Isart, van lluitar quinze anys perquè no es derroqués. Gràcies a ell, avui existeix una casa modernista i un centre cívic. Nuñez ha estat un dels personatges més deleznables de la nostra Barcelona, i el temps ha de deixar-ho en el seu lloc. Salut. Gràcies per estar

Josep dijo...

Sobre el Nuñez más de lo que nos pensamos. Hasta el mismo Ayuntamientoletuvo que prohibir que construyera todas las esquinas igual. Madre Mía, que estropicio.

Salut.

Francesc Cornadó dijo...

Ayer pasé por delante de estos muros, y te busqué entre las personas que aparecen allí fotografiadas, me extraño no verte, Miquel, seguro que padirías un uso sensato del solar. Por ejemplo un jardín deconstruido con un lecho plantado de alimatáceas floridas.
Salud
Francesc Cornadó

Miquel dijo...

Salut JOSEP ¡¡

F CORNADÓ : es una acción que han llevado a cabo los vecinos del entorno y creo que la AAVV de l´Esquerra del Eixample. Tampoco yo sabía nada del asunto hasta que por casualidad aparecí paseando por allí. Y si, me gusta lo del lecho decosntruído ¡¡ salut

AMALTEA dijo...

La deconstrucción tambien nos está afectando a nosotros. No sé si resistiremos.

Miquel dijo...

Yo tampoco lo veo claro, AMALTEA ¡¡ salut

Temujin dijo...

"Deconstruir" es infinitamente más fácil que construir..
Ya sabes el refrán "dime que deconstruyes y te dire quien eres" o algo asi..
Salut y a gastar poco, que viene "lamerkell"..

Miquel dijo...

Salut TEMUJIN ¡

Anónimo dijo...

Bon passeix