No queda nadie en España que un buen talón no pueda comprar.
(Alfonso Guerra)

domingo, 8 de enero de 2012

Una exposición curiosa








Se acaba el final de mes. Es gratis y creo que interesante. La aviación republicana en la guerra in-civil. No es el deseo entrar en polémica. Pero creo que en Barcelona estamos carentes de piezas, no así Madrid, donde cuentan con un "chato" soviético que prestó servicio entre Albacete y Teruel en el aeródromo de Cuatro Vientos. La historia no se debería de olvidar.
Castillo de Montjuich. Interior del recinto
PD : Las dos fotos superiores no pertenecen a la exposición; un Policarpov y un Chato. Son de Madrid, Cuatro Vientos.

S'acaba el final de mes. És gratis i crec que interessant. L'aviació republicana en la guerra in-civil. No és el desig entrar en polèmica. Però crec que a Barcelona estem freturosos de peces, no així Madrid, on compten amb un "Xato" soviètic que va prestar servei entre Albacete i Teruel en l'aeròdrom de Quatre Vents. La història no es deuria oblidar.
Castell de Montjuich. Interior del recinte

13 comentarios:

Mª Trinidad dijo...

Qué post más bueno y que fotos más preciosas, está bien que nos lo digas, un día de sol vale la pena ir y refrescar las ideas en el Castillo de Montjuïch.
Un saludo y ya sabes que solo tiene el dichoso panoramio...!!!

http://g.co/maps/gzq2e

http://g.co/maps/6kvzq

Aquí te envío un video.

castillo de montjuic barcelona.mp4

Y este virtual...!!!

Turismo Virtual Castillo de Montjuic

fus dijo...

Una interesante exposiciòn.

un fuerte saludo

fus

Carlos-Corogol dijo...

Igual necesitamos un tanque de esos para la batalla de hoy....

Francesc Puigcarbó dijo...

Vaog llegir que faltaven alguns avions. L'Aeroport de Sabadell va tenir molt a veure en la guerra civil.

SALUT

Miquel dijo...

MTRINIDAD : si puedes perderte unas horas por allí, hazlo ¡ Es muy intresante. Gracias por el turismo con las fotos ¡.
FUS : Es historia viva de lo que fue ¡¡ Salut
CARLOS : Un saludo ¡¡ lleva a los niños ¡¡
FRANCESC : Ara ja no publica TOTMONTMELÓ . És veu que el travall i els exámens el portan boig. Va publicar un artícle fantástic de Montmeló i de Sabadell i un camp de aviació .amb la seva torre de control i tot. ¿ Sap algo més ? Sería tan interesant ¡¡¡ Salut

Lamarderemuée dijo...

Suposo que a tot-hom li agrada navegar es per aixó que la tècnica aplicada es casi el verdader art, i les fotos de les avionetes convidan a tocar, a oir,...Quan en tinguis una fora del recinte, avisa, hi ha gent de fora que en necessita¡¡¡

Pérez Massó dijo...

Francesc, jo sóc el TotMontmeló del què parla en Miquel.

Et copio l'article que cita en Miquel (la llàstima és que no puc copiar les fotografies):

"El passat dissabte vaig poder gaudir d'una visita guiada al refugi antiaeri de ca l'Arnau, situat a la cruïlla entre el carrer de Can Parellada i el passatge del Camp d'Aviació. Tot i que és al terme municipal de Montornès del Vallès, aquest era el refugi de l'aeròdrom 329, o tal com era conegut, l'aeròdrom de Montmeló. En una visita de prop de tres quarts d'hora, vam poder visitar els més de cent metres de refugi i vam conèixer tota la història del refugi i de l'aeròdrom.
L'aeròdrom 329 agafava els terrenys des del turó de Les Tres Creus fins a les actuals bombones de l'empresa Repsol Butano (tal com podem veure a la primera fotografia), situat totalment en territori de Montornès del Vallès. No obstant això, era conegut com l'aeròdrom de Montmeló perquè els pilots, en enlairar-se, el poble que veien era Montmeló. L'aeròdrom va ser construït tot expropiant les terres de Can Parellada i la masia de Ca l'Arnau, que es va habilitar de caserna. Allí hi vivien els caps republicans, que van decidir que s'hi havia de fer un refugi. Per aquest motiu, obrers professionals van edificar el refugi que ara es pot visitar. Té més de cent metres de llargada, i està construït fent zig-zag per evitar les ones expansives i la metralla de les bombes. Té dos punts de contacte amb l'exterior, un que es feia servir d'entrada i l'altre, que era la sortida, que ara està inhabilitat i que dóna als terrenys de la fàbrica Lucta. Aquesta sortida és en escala de cargol, i no es pot fer servir a causa de la humitat, que ha acabat fent-ne malbé l'estructura. Dins el refugi, en què ens trobem a uns vint metres de profunditat, podem observar dos punts de ventilació, un recol•lector d'aigua i l'escala de cargol. Les línies elèctriques simulen les que hi havia a l'època. El refugi no es va haver de fer servir mai.
Curiosament, el 27 de gener de 1939, dia que les tropes franquistes van entrar a Montmeló (on van arribar a deixar caure dues bombes a Can Cucurny) i Montornès del Vallès, el refugi no va ser bombardejat. Les tropes el van passar de llarg, no el van veure, i van dirigir-se a Granollers, on sí que van fer mal."

Salut!

Lorenzo Miró Hernández dijo...

Bueno, ya estoy de vuelta Miguel.
Ojala pudiera ver esa exposición. Ya sabes que la aeronáutica me chifla.

Y haber puesto más fotos hombre!

Miquel dijo...

Gracies PEREZ MASSÓ ¡¡: Un bon article ¡¡¡molt bó ¡¡¡
LAMARDEREMUÉ : Estic a la guai ¡¡¡ avisaré ¡¡¡ salut
LORENZO : Bien-hallado. Apenas habían, pero compré un libro interesantísimo en la misma exposición que estoy dispuesto a hacerle fotos y enviartelo via hotmail.
Apunta correo y me envías el tuyo :

miquelcartisano@hotmail.com

Salut

AMALTEA dijo...

No estaría anda mal que la gente viera los artilugios y conociera de cerca todo lo referente a la horrible Guerra civil. Parece mentira que esos avioncillos pudieran volar.

Miquel dijo...

AMALTEA : y lo hacían con precisión ¡¡ Salut

Emilio dijo...

Qué huev..s había que tener para surcar el cielo con un trasto de esos.

mamarracho dijo...

Muy interesante, intentaré pasarme ya mismo.